1 1
Špeksi

Fantomsko gubljenje tekućine 2.0/1.6 TDI

Recommended Posts

Znači ovo je problem s kojim će se svaki vozač sresti prije ili kasnije u svojoj vozačkoj karijeri i to ne samo kod TDI VW VAG grupacije već i kod ostalih ajdmo reć diesel vozila. Najveći problem u rješavanju ovog problema su needucirani automehaničari(koji su možda pošteni ali jednostavno neznaju, pregazilo ih vrijeme), ali naravno i oni koji znaju, a deru Vam kožu zbog Vašeg neznanja jer mogu reći da je otišlo bilo što i to Vam dobro debelo naplatiti.

 

Dakle!

2.0 tdi /1.6 tdi fantomsko gubljenje tekućine i moguća rješenja problema.

Imate „vidljiv gubitak tekućine“ na način da ju izbacuje van kroz ekspanzionu posudu ili „nevidljiv gubitak tekućine“ a nemate blage veze „ZAŠTO“???

Prvo gledat očito:

- Da li je možda otišla pumpa vode? (Endoskopska kamera od 10 eura je dobar alat za detekciju, a nekad je i preočito i vidi se golim okom)

- Da li je otišao termostat? Termostat/Kućište termostata/ Oring nešto u ovom lancu voli procuriti...

- Pogledat Ekspanzionu posudu i čep ekspanzione posude. Ako pušta tekućinu na čep očito je da se sistem hlađenja negdje pregrijava, stvara se veliki pritisaku sistemu i izbacuje tekućinu na čep.

- EGR sistem(hladnjak, dihtung itd.)? Postoji recimo dihtung(plosnati tip)  EGR ventila koji voli napuknuti radi temperaturnih promjena te onda iz njega curi rashladna tekućina na auspuh i odmah ispari tako da je to zeznuto uočiti jednostavno „ispari“. Voli i hladnjak EGR-a otići dakako. Ovo se također može vidjet „opservacijom“.

- Provjera rashladnih cijeva (napuknuća i šelne)

- Dihtung glave? Auto nabija kompresiju u rashladni sustav zbog te gluposti. Tko je dobre sreće prođe samo sa zamjenom dihtunga, ali uglavnom to uključuje brušenje glave motora, drugi ventili, šarafi itd... Skup sport i ajdmo reć „polugeneralka“ (cca 1000+ Eura). Velika većina naših mehaničara nije kvalitetno educirana što se tiče detekcije toga i rade na principu „trećeg čula“ iako u današnje vrijeme postoje testovi; ima i na ebayu i Aliexpressu koji nedvojbeno detektiraju ovaj problem. Opservacijom se može nekad detektirat „dihtung glave“ ako se na čepu ulja s donje strane lovi odvratna sapunasta tekućina ili test sa otvorenom posudom i lijevkom gdje će vizualno bacati mjehuriće Van kroz ekspanzionu posudu i ti mjehurići što idu van mirišu na dim iz auspuha, izlazi bijeli dim iz auspuha(no ne mora nužno biti ako je samo mikro napuknuće u dihtungu glave) no ako je očit bijeli dim to je to.  

 

Ako nije ovo onda je vrlo velika vjerojatnost sljedećeg:

Nakupljanje smeća u rashladnom sustavu što vodi štopanju izmjenjivača topline grijanja kabine vozila koji se pogodili ste nalazi u kabini vozila! A naravno da i navedeno smeće može sjebat i ostale komponente rashladnog sustava. O tome ćemo kasnije...

Kako i zašto dolazi do začepljenja??? ONO... WTF:

 

- Pukla vrećica sa silkatnim granulama u ekspanzionoj posudi ili posudi s antifrizom(VW inženjering gdje stavljaju vrećicu sa silikatnim kuglicama koja „pomaže“ „nečemu“, a u biti radi sranje jer pukne i ispusti granule u sistem, a ako ne pukne potiče miješanje sa pijeskom koji nastaje u bloku o čemu ćemo pričat dolje... Možete vrlo lako vidjet da li imate vrećicu sa silikatnim granulama ili ne, ako nemate velika je vjerojatnost da je to prethodni gazda vozila već zamjenio i riješio.

- Pijesaku rashladnom sustavu? Da! Sitne čestice pijeskastog materijala koje nastaju lijevanjem bloka motora!? Da! Da se vratimo na izmjenjivač topline koji je originalni konstruiran sa sitnim kanalićima za protok tekućine i nije otporan na raznorazna smeća koja se u njemu nakupljaju. Dakle nakon određenog vremena spomenute „ILI ILI“ (pijesak ili granunule) zaštopaju taj izmjenjivač topline  djelomično (učestalije) ili u potpunosti (rijeđe).

 

Puno ljudi je primjetilo da sa razlijevanje tekućine preko čepa ekspanzione posude dešava po završetku regeneracije!

Pretpostavka je da rashladna tekućina ima zasebne „krugove hlađenja“ tj. krug za vrijeme aktivne regeneracije gdje nastaju velike temperature od cca 600 celzijusa i krug na koji se auto prebacuje kada regeneracija završi. Znači kada regeneracija završi on ponovo otvara drugi krug preko egr hladnjaka  koji opet počinje hladiti ispušne plinove. S obzirom da recimo imamo djelomično zaštopan izmjenjivač topline u kabini on usporava normalan protok tekućine i zatim spomenuti „rashladni krug“ zakuhava i radi pritisak u sistemu koji se otpušta na čepu ekspanzione posude i izbaci kroz taj isti čep koji ima sigurnosni vetil rashladnu tekućinu i to na način da Vam to auto uglavnom ničime neće dati do znanja iako bi trebao. Zašto? Pitajte VW stručnjake.

 

Uglavnom što napraviti i kako si pomoći?

Grijanje uključite na maksimalno u autu i provjerite da li Vam jednako grije na svim ispušnim kanalima. Kad je grijanje normalno temperature na ispusima mogu doći do preko 65 celzijusa tako ako imate nikakvo, mlako ili slabo grijanje(eto grije ali kao da nije „to to“). Vrlo vjerovatno da imate problem sa spomenutim „izmjenjivačem topline“.

 

Ljudi se uglavnom i sami upuštaju u uradi sam metodu i nebi trebao biti preveliki problem promjentiti no ako niste za to jednostavno „niste“ i doslovno svaki meho Vam to može odraditi ali! Prije ugradnje novog izmjenjivača topline treba:

 

- Isprati komplet rashladni sustav i to gdje god se može nešto isprat treba isprat! Uglavnom bit će bun sitnih pjeskovith čestica nalik na hrđu(ili bakar/bronca)

- Ubaciti novi izmjenjivač topline

- Ako je pukla silikonska vrećica u posudi uzet novu posudu sa čepom bez te vrećice

- Staviti novu tekućinu i odzračiti (sistem je uglavnom samoodzračivajući). Pričekat da se zagrije, da se otvori termostat, vidjet da ne baca tekućinu naročito u kabinu na spoju metalnih lajtunga i novog izmjenjivača topline (u naravi minijaturni killer).

- Voziti i nadati se najboljem J

 

 

Preporuka je „Nissensov“ izmjenjivač topline jer ima duplo veće kanale i protočniji je od originalnog te ako se ikada više nakupi smeća procirkulirat će ga puno bolje od originala bez štopanja, ali naravno može i original s obzirom da smo eto prethodno prije same instalacije pročistili rashladni sistem jer zajeb zajeba bi bio samo našarafiti novi izmjenjivač topline u kabinu bez prethodnog čišćenja jer ćete opet nakon određenog vremena imati isti efekt gubljenja tekućine.

 

 

Evo nadam se da sam barem malo nekome pomogao ovime. Hvala na vremenu i čitanju.

 

Pozz

Špeksi

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je sve neki široki manual ali evo da slikovito rečem.... da od pojave novijeg tdi motora dakle od g7 na ovamo.... priča  " sistem je uglavnom samoodzračivajući" nedrži vodu.

Sistem se odzračuje na 2 načina i ako je ikako moguće koristit oba. Prvo je vakumiranje praznog sustava i onda preko vakuma-alata uljeva se rashl tekućina i onda se sa diagnostikom pokreće odzračivanje. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je i susjed rekao da na G7> rade odzračivanje u ovlaštenom putem vakuuma, izvuče sav antifriz iz sistema pa ga onda napuni sa novim, ovakvim ili sličnim alatom i putem kompresora, samo je ovo na starom TDI-u rađeno jer se isto može. Mene je zanimalo s čime se to radi kada sam mijenjao termostat pa sam naišao na ovaj video...

Was passiert wenn das Thermostat defekt ist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakum olaksa posao.... al kod auta bez dodatnih elektro pumpi to i nije pod morati i ide i bez. 

Stvar je kod motora sto imaju elektro pumpe i ove gluposti na glavnoj pumpi....tj pomični prsten koji joj blokira cirkulaciju dok se motor neugrije.... a to nije dobro ako si ispustio antif i nalijo nov a zrak nije isteran van a kako ce kad pumpa vrti al je prsten ogranicava

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, AUTOFREAK said:

Vakum olaksa posao.... al kod auta bez dodatnih elektro pumpi to i nije pod morati i ide i bez. 

Stvar je kod motora sto imaju elektro pumpe i ove gluposti na glavnoj pumpi....tj pomični prsten koji joj blokira cirkulaciju dok se motor neugrije.... a to nije dobro ako si ispustio antif i nalijo nov a zrak nije isteran van a kako ce kad pumpa vrti al je prsten ogranicava

Ja sam na velikom servisu (cca 160tkm propišala pumpa vode) stavio opet istu Contitech elektro pumpu sa pomičnim prstenom koji blokira cirkulaciju...  Umjesto da sam fino napravio blagi experiment sa zamjenskom Febijevom koja nema elektronike niti prstena te je razlika u vremenu zagrijavanja tekućine gdje bi cca 3-5minuta febijeva trebala biti sporija..., ali! Skidam kapu i Contijevoj što je toliko izdržala i ne znači nužno da bi zamjenska bila bolja i da ne može propišati samo zato što ima manje elektronike i pomičnih dijelova. Ja ću svakih 130kkm raditi veliki servis osim ako me prije ne sjebe vaser pumpa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 1