0
Guest Berislav

Audi 2.5 TDI R5 AEL

Recommended Posts

na zadnjoj strani motora?

 

Motor možeš u ovom primjeru samo sa merilno urico izmjerit, ponastavit bregastu, zašpanat rimen, onda "zacrtat" 0 i podesit još bosch pumpu. Ovdje se sve rimenice može vrtit, jer osim glavne (i ta ima 3mm prostora) nemaju kajle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav
na zadnjoj strani motora?

 

Motor možeš u ovom primjeru samo sa merilno urico izmjerit, ponastavit bregastu, zašpanat rimen, onda "zacrtat" 0 i podesit još bosch pumpu. Ovdje se sve rimenice može vrtit, jer osim glavne (i ta ima 3mm prostora) nemaju kajle.

 

 

Da, na zadnjoj strani motora. Znaci kad sam donio blok sa obrade, strojar mi je namjestio radilicu u TDC, tj da prvi klip bude u gornjoj mrtvoj točki. Tada sam sa crvenom farbom zacrtao na straznjoj strani tu poziciju.

 

ali kad stavim zamasnjak na njemu ne postoji nikakva oznaka, pa sam mislio jos jednom provjeriti na tvornickoj oznaci na zamasnjaku dal je to stvarno ta pozicija koju ja trazim.

 

Napravio sam od 4.5 mm blokadu bregaste osovine, i to bi trebalo oznacavati tocnu poziciju za bregastu osovinu...

 

Sto je ''merilna urica''?

 

U ELSI sam vidio da postoji jedan limic pomocu kojega se moze tocno utvrditi gdje je TDC tako da se utakne u jednu rupu na bloku na straznjoj strani motora, i nasloni se na zamasnjak, i tocno kad se poklopi tak limic sa dijelom zamasnjaka, to je faza. Ali to nemam, tako da.

 

A i kazem opet, na zamasnjaku nemam obiljezenu ''0'', kao sto pise u ELSI, znam da kroz prozorcic na getribi treba vidjeti kad s e''0'' poklopi sa tim prozorcicom, ali toga nema oznaceno na zamasnjaku.

 

I da, kod 1800 okretaja se osjeti vibracija na volanu i isto kao da nesto vibrira, tj ide u 8. To je bilo prije nego sam rastavio masinu!

Zamasnjak ima oko 1,2cm lufta kad se rotira lijevoi desno, i kad ga jos pomaknem onda osjetim lagani otpor federa i rukom ga mogu jos dodatnig oko 1cm zakrenuti. Sumnjam na njega da nije ispravan, pa da on uzrokuje vibracije.

Inace kad je auto u brzini i kada se vozi, u bilo kojoj brzini se te vibracije ne osjete vise. Znaci samo kad se daje gas u leru. Tj kada nema opterecenja od getribe.

I ponekad kad stavljam u 1 brzinu lupi getriba kao da ga ne odvoji korpa do kraja, ili je to do zamasnjaka. Vise ne znam.

 

Evo ovako sam ja oznacio prije stavljanja remena, strojar mi je pomocu neke mjerke nasao mjeru gdje je prvi klip u Gornjoj mrtvoj točci pa sam prije ikakvih zahvata odmah oznacio taj polozaj:

 

t_oznakaradilm_f735690.jpg

Edited by Berislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

ide to bero, temeljit si, nema šta

 

velik je to posao za "uradi sam" pothvat .... sreća da kolega ...van den bosch ima volje savjetovati - respect

(da je meni netko imao takve finte za reći dok sam se **bevao sa mecom)

 

kad završiš sa svojim, možemo složit moga :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

merilna urica ti je urica koja ima iglu i odčitava 1/100mm hoda. Normalne male skale su ti 50/100, velike 100/100. Sa time podesiš bosch pumpu u sredinskoj rupi medzu izlaza za injektorje, sa njo možeš kroz luknju za grelnu svečicu ugotovit kada je klip na OT, etc...

 

Zamasnjak je dvo-masni, ako ti šeta ljevo desno, onda ga promjeni, jer kod 1.2cm je totalno u banani. Na vanjskom djelu (prema motoru) imaš jednu 0, inače ako ne pogledaš dobro nečeš ništa nač. Na djelu koji se vozi, nema oznake, isto bez getribe nemaš šta. Isto ne možeš 100% provjerit ni brege ni bosch pumpe nakon kompletizacije motora ako nemaš jedne točke koja je uvjek fiksna. Da...Sa VAG-COM ne možeš podesit ovog motora, to ti je samo za kontrolu.

 

Možda da imaš zanič 4tu diznu, zamasnjak u pi*di ili motor nije dobro u fazi. To da lupi u prvo brzino, možeš vidjet nakon inspekcije zamasnjaka i podešenja šaltštangi. I jednostne kontrole motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Evo malo novih slikica:

 

t_1mm_a803b1b.jpg

 

t_2mm_4d6ebf3.jpg

 

t_3mm_a724f61.jpg

 

t_4mm_1ab4f77.jpg

 

t_5mm_fb6fde2.jpg

 

Evo slikica od dijelova koje sam uzimao nove...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Evo jos slika od motora:

 

t_6mm_9eb7e50.jpg

 

t_7mm_af7c877.jpg

 

Obiljezavanje gornje mrtve tocke na radilici i bregastoj osovini:

 

t_8mm_eaf59a9.jpg

 

t_9mm_a58ec97.jpg

 

t_10mm_1f2df76.jpg

 

t_11mm_f5ed9ec.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Jos malo slikica:

 

t_12mm_7a91a1e.jpg

 

t_13mm_1c60092.jpg

 

t_14mm_f87498a.jpg

 

t_15mm_882ff95.jpg

 

Ovo ulje sam odlucio staviti za prvih 1000-2000km:

 

t_16mm_883424d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Ovako izgledaju oznake nakon susenja farbe:

Da se razumijemo, strojar je oznacio ove oznake saiglicnim mjerilom kad je glava jos bila odvojena od bloka, tj, kad se vidjelo kad je klip u gornjoj mrtvoj tocci...

 

t_17mm_afe53c0.jpg

 

 

t_18mm_506f135.jpg

 

t_19mm_ab360cb.jpg

 

t_20mm_fbdf432.jpg

 

t_22mm_07ff38f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

t_23mm_8209cac.jpg

 

t_24mm_00ab27a.jpg

 

Termostat, kuciste, LOCTITE sivi, i moj laptop koji su mi ukrali prosli tjedan :(

 

t_25mm_250ae00.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Ovako su postavljeni senzori na bloku motora AEL. Gornje je senzor temperature ulja, a donji je senzor pritiska ulja:

 

t_26mm_9ad051f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Evo postavljena vodena pumpa, zastitna plastika i spaner zupcastog, jos remen staviti i sve zajedno pritegnuti i staviti poklopac da vise ne gledam ovo glupo rjesenje razvoda bregaste osovine!!! Ako koga zanimaju pametnija, imam dosta slika od drugih proizvodjaca motora ;)

 

t_27mm_b0c194d.jpg

 

t_28mm_3d09fd6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Mozda sam ovo trebao reci odmah kada sam dosao sa strojne obrade, ali evo sad cu, nikad nije kasno:

 

Znaci ljudi koji su zasluzni za: http://www.strojnaobrada-safran.hr/, glavni majstor se zove Mario.

 

 

- upresavanja kosuljica (piksna) u blok

- za rastavljenje bloka (radilice, leteci, karike...)

- brusenje bloka

- rastavljanje glave (novi ventili, vodilice, gumice, semerinzi...)

- brusenje glave

-ispitivanje propusnosti bloka nakon obrade

 

Znaci meni su napravili obrada polumotora.

 

Posao je odradjen u dva-tri tjedna, s time, da meni nije bilo hitno i da sam jos uzeo jedno 4-5 dana blok doma na farbanje.

 

Imaju veliku radionu, jednom prilikom kad sam bio, imali su na obradi neki veliki brodski motor, tj glave, svaka je imala 16V i razvojena za svaki cilindar posebno. ;)

 

Inace jos imaju zestupstvo i servis plinskih i diesel grijaca.

 

Preko njih sam jos uzeo i Victor Reinz potrosni materijal (Brtve, silikon...)

 

I nakraju posebno da spomenem sestru od Maria, koja isto radi u doticnoj firmi, na ljubaznosti!!! :palci:palci:wub:

 

Eto ako netko ima ikakvih problema neka se obrati ljudima.

 

Moj motor jos nije upogonjen, tako da ne zelim unaprijed hvaliti, ali izgled obrade i odnos sa strankama :bilder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgledaju oznake nakon susenja farbe:

Da se razumijemo, strojar je oznacio ove oznake saiglicnim mjerilom kad je glava jos bila odvojena od bloka, tj, kad se vidjelo kad je klip u gornjoj mrtvoj tocci...

 

 

 

t_18mm_506f135.jpg

 

t_19mm_ab360cb.jpg

 

t_20mm_fbdf432.jpg

 

 

nein,

 

nein,

 

nein.

 

Tako se to ne radi, isto ne možeš (u bitu možeš, a je bezvezan posao) nastavit motora. Prvo ko prvo se izvadi svječica ili dizna i tamo montira urica na 1/100 mm da se svaki put vidi kako ide motor i kada je na OT.

 

bregasta

 

oa0JgawEXDE_ttox.jpg

 

to to...

 

isto neznam na što si natavio pumpu bez zamajaca...i bez urice? Na 0? Če upalit, a imat če 80KS.

 

 

t_26mm_9ad051f.jpg

 

senzor temperature, i ŠALTER pritisaka. Ne senzor. To je obični 0.75 prekidač.

 

 

t_28mm_3d09fd6.jpg

 

ova markacija je p. dim, prvo ima prostora na radilici, drugo nije zategnuta, ne vidi se kad je umontirano, i....radilica treba 2 obrtaja za jednog na bregasti. Tako da bez urice ili zamajaca sa getribo...su ove markacije za bez veze.

 

pozz

 

...this song ain't about no booty it's about tranzistors! ya dig?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

To su samo informativne oznake. Imam blokadu za radilicu, tako da... Prvi klip je bio u mrtvoj gornjoj tocki, provjerio sam sa iglicom.

BOSCH pumpu cu staviti tek kad motor vratim u auto.

Sad cu na osnovi blokade radilice i oznake gornje mrtve tocje pomocu te mjerke ufaziti, i napraviti dva okreta da vidim dal sve stima. Trebalo bi.

Na pumpi cu skinuti srednji sarafic i staviti mjerac 1/100 ili kako se vec zove i vrtiti je dok ne bude u gornjem polozaju, tj. najblize dp izvoda za dizne.

Nakon toga cu vidjeti dal zarez na zamasnjaku odgovara na getribi, dal je to stvarno gornja mrtva tocka.

 

Na koliko se steze u praksi onaj veliki vijak, sto drzi remenicu na radilici, pise u ELSI 200Nm + 270 stupnjeva.

Kad sam stezao na prijasnjem 2.5 TDI, 200Nm, sam ostvario (imam blokadu radilice, sad cu staviti slikice da se vidi), ali dalje nisam uspio niti stupnja zategnuti.

Na koliko ti stezes taj vijak?

 

E da, kupio sam 4 nova vijka imbusa za zupcanik na radilici, sto ga veze sa antivibrirajucom remenicom, ali su mi po ETKI dali pola centimetra kraci vijak. ETKA kaze da ide na 2.5 TDI AEL ovaj vijak: N 090 315 1, M8x25-Z3, znaci duljine 23mm, a kod mene su bila 4 vijka duljine M8x30.

Kazu to je to, ali su dosta kraci kad se montiraju na remenicu:

 

t_vij1m_f83604e.jpg

 

t_vij2m_4043b84.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Evo ovako sam napravio blokadu radilice, kad mi je prije godinu dana na crvenom 2.5 TDI otpustio natezac, ali sva sreca u leru pa je bilo bez posljedica:

 

f_Blokada1m_5686d03.jpg

 

Promjer cijevi je ja mislim 60mm...

I to je bilo toliko stegnuto, da sam savinuo nogare od svoje naprave :)

 

Ali to j ebio jedini nacin da s enapravi posao, jer su mi kvazi mehanicari govorili da sa brenerom treba zagrijati taj saraf da otpusti, nije niti cudo da sam radio sam, uz takve majstore :) he he

 

f_Blokada2m_9c8fbe4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Berislav

Inace na ove dvije slike gore je AAT 115ks motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa 3/4 alatom na 2 metra štangu sve što mojih 85kg može pritisnit :) Nikada grijao šarafa, ne fali mi nešto u glavi da bi grijao i sjebao semering na pumpi i vibracijsku rimenicu (300 evra nova)

 

šarafe vani zategni u rimenicu, onda ces vidjet ako su dosta dugi. Ne smiju bit predugi, jer onda idu po aluminiju od pumpe, i to ima za rezultat da ide semering u lala...

 

sve na OT, ono na zamajacu je prava pozicija, ako očeš mjerit kroz luknju od dizne, pazi, jer je pod kutom i može ti zakrivit iglu od alata za mjerit. Pumpa ide na 25 stupnjeva / 25/100mm prije OT.

 

pozz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 KR3MN1 ... - kak se nemre ufazit pumpa sa vag-comom ... TDI timing -> i dobiješ graf sa kutom ubrizgavanja i onda ju fino uštelaš

to je upravo funkcija koja gasi onu promjenu kuta paljenja na bosch pumpi i ostaje čisto mehanički kut paljenja

naravno ako si dovoljno blizu u startu :)

 

 

2 bero - frende, kad bu to gotovo?? ja bi kod ove male (kak se reko da se zove) potokaril klip!! LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ja ču ti stavit 5 2.5TDI motora u liniju i ti meni ufazi sa vag-comom. Ono tamo je za one ko nemaju pojma i vole gledat kako se nešto crta.

 

fino uštelaš na šta? na bananu ili poprimeš za rimenicu dok još motor vrti. Samo ne pričaj mi gluposti o vag-comu i bosch pumpama. Vozi ti na "50" u vagcomu (znaš, da ti pokaziva krajnu točku dinamične faze, ne realnu? - ne? ooo...onda ti faza nije prava) i normalnim ljudima ne pričaj gluposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gle frende, ne trebaš odmah vređat jer takav ton ti je dokaz tvoje bahatosti a ne znanja, to možeš dokazati i na drugi način ... vidli smo svi da znaš mehaniku... respect za sve savjete i pomoć

 

ak u manualima vag-coma piše da se gasi dinamička točka UPRAVO ZATO da bi se moglo podesiti kut paljenja onda tome i vjerujem (ak to nije istina onda sam popušio, OK), dakle nije funkcija očitanja nego za naštelavanje

dakle ... čitaj dobro ... ne štelam po onom grafu koji ti očitava trenutno stanje, nego postoji isti takav graf u drugoj funkciji koji gasi funkciju pomaka točke paljenja na bosch pumpi i ostavlja čisti mehanički kut kojeg se onda tek može poštelati zakretanjem pumpe

naravno ako je motor u fazi ovo će pomoći, ako nije moš ga hebat

 

radio sam to na svom autu jer je jedan pametnjaković namjestio bosch pumpu "na uho" toliko u for da ju ni dinamička točka nije mogla vratiti, ak mi želiš dokazat da to nije dobro evo ti moj auto i ti snimi da li je dobro poštelan ili nam pošteno objasni u čemi je razlika

Share this post


Link to post
Share on other sites

na uho se TDI ne štela, to je istina. VAG-COM ili ECU (iz kojeg dobije podatak) uvjek poslje ubrizga, tako da regulira naslednji ciklus putom ventila za dinamički ubrizg, koji je u glavnom djelu boschpumpe ispod podajača goriva. Podatak se računa iz senzora obrtaja i točko kada ubrizga naftu. Na motoru, gdje imaš 0 na radilici, onda se bez kajle štela bregasta i još putom jednog rimena bosch pumpa, koja onda na podataku od dole i svojeg senzora daje feedback ECUju, sa time da imaš unutra centrifugalan razvodnik, koji sa obrtajima diže kut. Oni TDI-Timing je za jedan mali penis i ništa više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro, to smo apsolvirali ... i ako je pumpa u fazi onda ECU pomoću ventila regulira točku ubrizgavanja ovisno o broju okretaja i gasu (točnije željenoj snazi u određenom momentu) ... shodno tome, točka predpaljenja je dinamička i po njoj (po feedbacku) se ravna i ECU, pa bih rekao da je jednako važna za cjelokupan rad motora kao i mehaničko namještanje

ako pumpa nije u fazi, niti približno, ventil neće moći pomaknuti točku dovoljno i ubrizgavanje će biti kasno ili rano

 

mene zanima da li sa vag-comom zaista možeš ili nemožeš blokirati korekciju koju radi pumpa ... na grafu za očitavanje mi je bilo prikazano da je kut bio previše u foru (dosta iznad gornje granice dozvoljenog), a prilikom aktiviranja tdi timing funkcije (znači one za namještanje), je kut @ 1000 okretaja bio totalno van grafa ... korekcijom položaja pumpe na nosaču dobio sam ga u granicu normale (tom prilikom sam primjetio i oznaku na nosaču s kojom je sad pumpa gotovo poravnata) ... auto manje "čekića" i mirnije radi sa spuštenim brojem okretaja na leru (bio je na 900, pa sam ga dal na 800) ... ponovno na graf za očitanje - dinamička točka je unutar onih granica i skakuće od sredine do malog fora

meni se čini da nekog pimpača vredi .. možda malog al bolje neg nikakvog :)

 

ne kažem da je savršeno i po knjigi ali je bolje ... sorry ak davim al nemam takvu uricu da bi usporedil rezultat, pa tražim konkretna mišljnja i objašnjenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vag-comom nečeš nikada udesit kut, pa ako si čarovnjak. Ako ti toliko fališ, da ne može ventil više regulirat, neče ni motor upalit.

 

za vag-com majstore: ako je 255 u okviru onda je previše prijeubrizgavanja, ako je 0 onda je premalo. Tako da znaš gdje tražit. i ako nemaš urice i neznaš štelat, onda pusštaj na miru i ne diraj dok je motor još dobar. Bez alata i nešto znanja oko R5 TDI motora, nemaš šta da prčkaš, jer jedino može se ti udesit jedan put od 100 da češ pogodit pravu fazu. oni vag-com tdi-timing, nije bio napravjen za ove stare ECUje. Original tester ne radi uvjek dobro, a gdje je ovi šalabajz ross-tech second-hand progam.

 

Idi po uricu, kajlu i knjigu i naštelaj ko pravi muškarac, ove gayish štelanja pusti ljudima koji misle da se da sve putom računalnika rješit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Koliko god puta da sam mjenjao remenja na tim R5 tdi motorima sve je ostalo na klasičnom mehanickom štelanju. Nisam koristio VW ov V.A.S. jer za to nje bilo potrebe još.

 

Dobro,pretežno mjenjam kajiše na T4 I LT-ovima.

Prije skidanja sve dovedeš u fazu i blokiraš pumpu pomoću onog šarafa i kasnije nema problema.

 

Neki su crtali kojekakvim markerima pa bi nakon paljenja dimio bijel dim il bi vruč dugo verglao.... a dosta ih se zezlo da odvrnu centrali šarf na radilici a neodvrnu ta 4 imbusa u remenici pa povlečenjem remenice zupčasti sklizne s zupčanika na radilici :)

 

A gdje su jos oni stari 5aci kojima se zupčasti nateže preko vod. pumpe eh eh

Edited by AUTOFREAK

Share this post


Link to post
Share on other sites
0