<TDI> 585 Posted June 13, 2021 (edited) LIQUI MOLY Türschloss Pflege - (Sprej za podmazivanje bravica) Nešto što sam uzeo na preporuku kolege (G2 LTD). Na prvu mi se činilo da nije nešto, al rekoh da isprobam i stvarno vrijedi. Kontakt bravica je bila onako suha, uvijek taj metalni osjećaj kod okretanja ključa, sada ide ko podmazano, kako se kaže, puno bolje i lakše. Podmazao sam vanjsku bravicu vozača, gepek i kontakt bravicu. Nema je puno u bočici ali dovoljno da se nekoliko puta podmaže i stvarno vrijedi uloženo. Uzeo ju od Anđelka zajedno sa ATE SL.6 DOT4 kočionom tekućinom, polako zaslužujem LM majcu koju mi je Dino dao. • LIQUI MOLY Türschloss Pflege 50ml - (Sprej za podmazivanje bravica) 35 kn / 4,70€ - Artikelnummer: 1528 Smazka lichinok zamkov Link do komentara Edited June 13, 2021 by <TDI> 1 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted June 25, 2021 (edited) SERVIS 06/2021 Ove godine izmijenio dosta u ovom servisu, ulje i filtere sam, ovlaštenom sam ostavio da odradi provjeru klime i nadopunu po potrebi jer je falilo 135 g. u tri godine što mislim da nije strašno, usput sam im ostavio da zamijene filter goriva i odrađena je izmjena kočione tekućine u sustavu i spojki, sada sam neko duže vrijeme miran sa radovima. Napravio sam si prednje povišenje sa daskama od 5 cm, taman da digne karter malo više da staro ulje bolje iscuri. Mogu reći da stvar funkcionira, brže se ispušta i sve se iscijedi, tako da ga od sada pa na dalje koristim. Medicinska šprica i vađenje starog ulja iz kućišta je i dalje neizostavan detalj. Servis • Izmjena filtera kabine • Izmjena filtera zraka motora • Izmjena ulja i uljnog filtera • Izmjena filtera goriva • Nadopuna klime • Izmjena kočione u sistemu i spojki Materijal • OEM filter kabine............................................................(1J0819644A) • OEM filter motora...........................................................(1J0129620) • OEM filter ulja.................................................................(074115562) • MANN filter goriva.........................................................(WK 853/3 x) • Vijak kartera...................................................................(N90813202) • CASTROL Magnatec OE Pro 5W-40 (VW 505.01)........4,5L Alat • Ključ 76mm za uljni filter • Moment ključ za stezanje vijaka • Medicinska šprica sa 0.5M crijevom Zatezanje vijaka • Stezanje vijka na karteru 19mm.................................3 kgf = 3 kp • Stezanje vijka uljnog filtera........................................25 N = 2,55 kp Kilometraža • 274.500 Izvod iz knjige vozila (specifikacija) - ASZ 96kW (130 PS) Priprema za servis Štasni servis - (izmjena kočione u sistemu i spojki, izmjena filtera goriva i nadopuna klime) Testiranje klime u ovlaštenom Povišenje kod izmjene ulja Ispuštanje starog ulja Stari uljni filter Izvlačenje špricom od 150ml starog ulja Očišćeno kućište uljnog filtera Pregled navoja kartera Novi VW OEM uljni filter Novo ulje VCDS Auto Scan i SRI reset servisnog intervala Edited June 25, 2021 by <TDI> 3 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted July 18, 2021 Reflektori za stražnja vrata (katadiopteri) Prvi puta sam ih vidio na stražnjim vratima jednog G4 Variant modela, kasnije na Passatu, svidjelo mi se kao dodatak koji nije loše po noći imati kada se stražnja vrata otvaraju. Na auto otpadu sam skinuo jedan koji je ostao na 3.5BG Variant modelu, htio sam ga isprobati da li ga je moguće staviti, no pošto je debljina cca. 2,5-3mm nije ga moguće zalijepiti jer bi udarao u prag, ujedno je i promjer (fi) 30mm prevelik. Jedino rješenje sam našao u naljepnicama koje sam uzeo, tanke su i s njima nema problema. Promjera su 25mm, više od toga ne bi stale, ovako su taman. Jedan dodatak koji mi se svidio i htio sam ga imati na stražnjim vratima. Razni primjeri Passat 3.5BG Variant (stražnja vrata) Usporedba OEM PVC 30mm vs naljepnica 25mm Stražnja vratima bez Stražnja vrata sa katadiopterom Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 1, 2021 Kožne oplate vrata (skidanje drvene forme i ugradnja u druge oplate) Nešto što mi već duže vrijeme stoji, od kada mi ih je (markol5) nabavio. Prvotno je bio plan kompletno oplate zamijeniti ali tada ni to nisam stigao. Nekidan sam ih otpakirao i detaljno pregledao, koža je solidna i u dobrom stanju, ostalo se uz malo retuširanja na samo nekim mjestima može dobiti da bude perfektno, oplate su nešto lošije od mojih, ništa strašno ali sam se odlučio za prebacivanje na moje, ujedno zarezi koji drže drvenu formu sa kožom su ionako gotovo na svima ili popustili ili polomljeni, pa mi skidanje nije teško palo. Prije samog skidanja nekoliko puta sam oprao kožu sa Čarlijem, odnosno nanio pjenu da izvuče masnoću i onda vlažnom mikrofibrom i čistom vodom brisao da izvučem prljavštinu. Da to na kraju ipak bude bolje odlučio sam se da sve zareze na mojim oplatama prelijem Mannol 2K Epoksy ljepilom za plastiku. Razlika prije/sada je kud i kamo osjetljivija na savijanje, puno je čvršće i to sada drži, a ipak je elastično. Što se ponovnog spajanja umetka tiče postoje više načina, nagledao sam se valjda svašta od spajanje sa knauf vijcima, bušenje rupica na zarezima pa spajanje vezicama, ljepljenje ruba brtvenom masom, topljenje lemilicom ostatke plastike ili taljenje ABS plastike (elektrode) na zareze. Prije 6. godina samo sam prelio sve zareze vrućim ljepljenjem na prednjoj lijevoj oplati, to je držalo sve do sada, niti se odvojilo niti otpalo. Koristio sam obične bijele elastične patrone ali ipak su izdržale, auto je garažiran i nije na suncu, tako da je to olakotna okolnost. Kod skidanja sam se namučio, nisu išle baš lako dolje, tako da to ipak drži solidno. Odlučio sam se ponovno na istu varijantu iako nisam uspio nabaviti PDR patrone koje navodno mogu izdržati veće temperature do cca. 200°C. Alternativa je sve to zaliti ABS elektrodama ili 2K Epoksy ljepilom samo tada je puno teže odraditi skidanje istih, gotovo nemoguće, zato mi to nije odgovaralo. Jedina razlika od svih ostalih je u tome što kada sam skidao formu nisam odrezao zareze skalpelom kompletno kako je to većina radila, nego sam odrezao samo desnu i lijevu stranu koja ionako jedva drži, s time sam dobio da srednji dio zareza ima visinu pa preko njega mogu preliti vruću plastiku i time dobiti dobar spoj. Kada se sa tekstila prelazi na kožu predlažem da se zarezu poveća visina, znači, zalijepi sa ostacima koje smo odrezali jer kad se koža stavlja ona je deblja pa nije dovoljno visoko i neki koji su bili niži ne izlaze preko forme da bi ih se moglo preliti. Ja sam dodatno na vrh lijepio komadiće od 4-5mm, ostavio da se osuši i onda kompletan zarez prelio sa Mannol 2K Epoksy ljepilom, drži bez problema. Prije sam ljepljenje forme, odnosno spajanje zareza radio sa Einhelovim pištoljem koji je imao taljenje do 150°C, sada sam nabavio Bisonov pištolj koji ide do 190°C što bi trebalo biti bolje, u praksi mi je s njim bilo lakše raditi, iako su oba dobra. Kod skidanja forme gdje je bila tkanina spužva se potpuno raspala, iako je to sve solidno izgledalo na oplatama ali kada sam ih skinuo vidjela se katastrofa, sve se pretvorilo u ljepljivu masu, nijedna spužva ne izdrži dva desetljeća, a da se ne raspadne. Koža je kompaktnija kao materijal pa ona ako ništa drugo sama sebe drži. Usput sam sve oplate detaljno pregledao, zalijepio spajanja sa 2K Epoksy ljepilom, a odlijepljeni vinil sa unutrašnje strane ponovno zalijepio sa Neostikom gdje je bilo potrebito. Drvofixom sam premazao kompletan rub jer sam primijetio da je forma vrlo osjetljiva i podložna pucanju, pogotovo na krajevima i gdje su rupe od zareza, s time sam dobio čvrstinu pa sam ga koristio i stvarno se dobro pokazao. Ovim načinom moguće su varijacije na temu, znači skidanje forme i stavljanje po želji, nove tkanine, umjetna koža ili neka treća kombinacija, ako se ide na tu varijantu obvezatno upotrijebiti spužvicu 3-5mm ovisno o materijalu tkanina ili koža da pokrije neravnine, ili kupiti tkaninu/kožu sa već zalijepljenom spužvom što je još bolja opcija, prije toga naravno detaljno očistiti površinu na formi pa onda lijepiti po želji, tekstil, umjetna koža ili koža. Osobno sam zadovoljan kako je ispalo, puno urednije od naborane i viseće tkanine koja je prije bila, dolje su slike od radova od samo jedne oplate ali sve se radilo po istoj shemi.Alat• Einhell BT-GG 200P Blue 150°C • BISON Hot Melt Super 190°C • PDR Patrone ili obične • Aluminijski limovi • SkalpelMaterijal • MANNOL 9904 2K Epoxy ljepilo za plastiku • Neostik za ljepljenje spužve i ruba umetka • Drvofix ljepilo za premaz ruba drvene forme OPIS RADOVA Rezanje skalpelom zareze drvene forme sa strane, prebrusiti neravnine na zarezima sa P180/P320, povisiti zareze sa odrezanim ostacima, preliti kompletno zareze sa 2K Epoksy ljepilom za plastiku, proširiti zareze na drvenoj formi sa malim odvijačem da kod stavljanja lakše ide, zalijepiti rub spužve sa Neostikom, premazati Drvofix ljepilom rub drvene forme, a kod vozačevih dodano kod rukohvata sa obje strane, staviti formu u pripremljene oplate, preliti zareze vrućim ljepljenjem i ostaviti nekoliko sati da se ohladi plastika, nakon toga slijedi ugradnja oplate. Kožne oplate od Bora Variant V6 4Motion - (link do oplata)Pištolji za vruće ljepljenje (Einhel i Bison) Mannol 2K Epoksy ljepilo i Drvofix Primjer od prije 6. godina gdje sam sve zareze samo prelio (05/2015) Skinute drvene forme sa tekstilom i oplate od Bore V6 4Motion PREDNJA LIJEVA OPLATA - (primjer načina skidanja forme, ljepljenja, obrade i ponovnog stavljanja u druge oplate) Skidanje PL tekstilne oplate - (skidanje vrućeg ljepljenja, drvene forme i priprema za ugradnju) VRATA PRIJE - tekstil VRATA POSLIJE - koža 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 10, 2023 (edited) Zamjena termostata i antifriza PD motor - 06/2023 (uradi sam metoda) - 1. dio Već dosta dugo nisam pisao ništa pa eto, da podignem temu i nešto napišem. Razlog tomu je bilo zdravstveno stanje prethodne godine pa se ništa nije niti radilo. Kao i uvijek kad već pišem, onda nešto što će pomoći drugima ili izvući neki koristan podatak. Trebalo mi je nešto vremena da sve ovo posložim jer dosta idem u detalje pa shodno tome i materijala ima više, ujedno poslije ovih radova napravio mali servis i odradio tehnički pa nije niti bilo viška vremena, a tu su i druge obveze, uglavnom evo što se radilo. Već poduže vrijeme me je termostat zezao iako sam mislio da je normalno da malo temperatura padne u vožnji pa na to nisam niti obraćao neku veliku pažnju, no unazad nekoliko mjeseci se osjetio drastičan pad. Malo sam potražio informacije po internetu i vidio da je sigurno u pitanju termostat. Kad motor radi na mjestu on dosegne radnu temperaturu, kada krenem osjetio se drastičan pad vidljiv na kazaljci. Kad je hladnije vrijeme motor nije niti mogao dosegnuti radnu temperaturu nego je bio nešto iznad one tri prve crtice, tipičan znak da je termostat otvoren i da se ne zatvara pa krenuh da to što hitnije riješim jer se to iznenada pojavilo, prije je bilo onako kako sam gore opisao ali ne ovako drastično. Poslao sam ponudu Anđelku ali povratno nisam ništa dobio, a sa ovlaštenim sam imao dobru komunikaciju i k tome bližio mi se tehnički pa sam dodatno imao i vremenski limit, tako da sam dijelove što prije morao nabaviti i nije bilo nekog vremena za slanje ponuda i pregledavanje istih, pa sam sve uzeo na jednom mjestu što mi je i odgovaralo, zajedno sa tandem pumpom ali o njoj ću u drugoj temi. Uz termostat sam uzeo i novu prirubnicu jer se prilikom vađenja ona dva plastična pina što drže i centriraju termostat znaju potrgati, koliko god pazio ili vadio ga po VAG uputama, novo gumeno brtvo i naravno 5L G12evo antifriza + naknadno 1L koju sam uzeo za nadolijevanje. Znači, nisam išao na nikakvo razrjeđivanje u kombinacijama 50:50% ili 40:60%, to ostavljam svakome da sam odluči što će uzeti i što uliti, ovo što sam uzeo je OEM gotova mješavina i po izgledu bloka motora i unutarnjih kanala odlučio sam da ne miješam sa destiliranom ili demineraliziranom vodom. Kanali unutar bloka motora bili su uredni i bez taloga, samo nešto sitnih mrvica, razlog više da ostavim onako kako je i prije korišteno. Od kada je kod mene od 2014.g., u ovlaštenom je stavljen kompletno novi G13 i on je bio sve do ove izmjene, znači 10-tak godina u uporabi, no VAG se sada ponovno odlučio vratiti na G12 koji se i prije koristio pa sam ga shodno tome i ja uzeo. Dolje ću staviti nekoliko korisnih linkova do VAG uputa koje su meni osobno pod brojem jedan kada se nešto radi, osim kada vidim da se može bolje i/ili jednostavnije onda idem izvan okvira ili ako baš nemam alat koji VAG preporučuje, na našem VWCC forumu kolega (AUTOFREAK) je ostavio dosta informacija kako se radi izmjena termostata i antifriza na PD motoru i u više navrata opisao je cijeli postupak koji je svima dostupan, nešto do postojećih tema na internetu i YT video uputa koje su mi isto pomogle da sve polovim kako ide, uz to potreban je i alat pa je dobro da ga se na vrijeme pripremi jer bez njega nema posla. Da si posao još više olakšam napisao sam si upute korak po korak i tako odradio kompletno ispuštanje antifriza i zamjenu termostata. ALAT:- Okasti ključ 10/11mm..............................................................................(zakon) - Magnet za hvatanje vijaka.......................................................................(vrlo koristan) - Imbus ključ sa okruglom glavom 8mm................................................(za skidanje vakuum posude) - Kliješta za skidanje prirubnica na crijevima........................................(olakšava posao, mogu i papagajke) - Moment ključ za 10mm vijke..................................................................(stezanje na određen moment) - Crijevo koje ide na pipu hladnjaka.........................................................(ispuštanje starog antifriza) - Posuda.........................................................................................................(za prihvat starog antifriza) - Stezanje vijaka 10mm..............................................................................(15Nm / 1.529kg) DODATNO:- Silikonski sprej za gumu.........................................................................(olakšava skidanje obujmica sa crijeva i štiti gumu) - Medicinska šprica za izvlačenje antifriza..........................................(iz posude i bloka motora) DIJELOVI:- Termostat..................................................................................................(044 121 113), zamjena na (277.400 km) - Prirubnica..................................................................................................(038 121 121D) - Gumeno O brtvo.......................................................................................(038 121 119B) - ANTIFRIZ G12evo (-35 °C).....................................................................(G12E 050 A2) 5L + 1L NapomenaU dosta tema sam vidio da se koristi mala račna sa dugim nastavkom i 10mm gedorom, što za gornji vijak nije problem, međutim kod donjeg nema mjesta (PD motor), pokušao pa odustao jer nisam imao željeni prihvat na vijak, sve klimavo i nikako da se zavučem, zato sam napisao da je okasti ključ "zakon", onaj tko bude radio znat će cijeniti moj savjet. Stezanje ide po osjećaju jer rijetko tko ima uski mali moment ključ od 1-5Nm ili 1-12Nm sa kratkom gedorom jer je prostora jako malo, cca. 25mm, zato mi se okasti ključ ovdje pokazao kao odličan alat. Skidanje generatora nije potrebno da bi se dobio prostor i da bi se vijci stegnuli na zadani moment, uglavnom ne pretegnuti jer prirubnica je od PVC-a zato pripaziti i lagano po osjećaju ravnomjerno stezati oba vijka, sve drugo odradi gumeno brtvo! Ispiranje sustavaAko je vozilo uredno održavano, antifriz mijenjan u rokovima i nije bilo nikakvih problema sa motorom za ispiranjem nema potrebe, u ostalim slučajevima nije problem da se i to uradi sa destiliranom vodom, 10L bi trebalo pripremiti. Kod mene je antifriz mijenjan u rokovima koje proizvođač navodi tj. svakih 5. godina. Zadnja izmjena je bila kada se mijenjao hladnjak od klime pa je kompletan hladnjak od motora skidan, opran izvana, ispran iznutra i ponovno stavljen kompletno novi antifriz. Kod ispuštanja nisam uočio ništa, sve je bilo uredno pa sam samo ispustio i izvukao ostatak gdje se moglo, cca. 5L uhvatio i 5L ulio novog. Recommended mixture proportions:Frost protection to Anti-freeze quantity G 12 › Note Water › Note -25 °C 40 % 2.4 l 3.6 l -35 °C 50 % 3.0 l 3.0 l Ako se miješa u ovim gore preporučenim omjerima koje VAG navodi sa destiliranom ili deminiraliziranom vodom obvezatno dobro izmiješati mješavinu antifriza i vode izvan vozila u nekom kanisteru prije ulijevanja u rashladni sustav i držati se striktno navedenog omjera, Castrol i Shell navode da je omjer 50:50% neka preporuka kod njihovih proizvoda. * Ovo je moj način na koji sam odradio zamjenu termostata i ispuštanje antifriza i meni se dobro pokazao, da li će netko radili isto ili slično ostavljam svakome da sam odluči. POSTUPAK- Zaštititi generator, kompresor i servo pumpu sa PVC vrećicom i/ili aluminijskom folijom, - Staviti poveću posudu ispod kartera u smjeru gdje se nalazi termostat i jednu za hladnjak, - Odviti poklopac od posude rashladne tekućine na motoru, - Odvrnuti pipu od hladnjaka i ispustiti stari antifriz..............................................................................(u lijevo ju okrenuti pa povući prema sebi) - Skinuti vakuum posudu sa imbus 8mm okrugli..................................................................................(da se napravi mjesta za skidanje prirubnice) - Skinuti crijevo sa prirubnice.....................................................................................................................(koristiti silikonski sprej da se lakše skine) - Odviti 10mm vijke na prirubnici termostata, - Vijke pokupiti sa magnetom, - Prirubnicu polagano i kompletno horizontalno povući u desnu stranu cca 5-10mm.................(razlog jer nosač od generatora smeta) - Okrenuti prirubnicu u lijevo za 90° u obrnutom smjeru od kazaljke na satu, - Izvući prirubnicu van..................................................................................................................................(u većini slučajeva termostat ostane u bloku motora) - Izvaditi gumeno brtvo................................................................................................................................(može se poslužiti kukom ili malim tupim odvijačem) - Termostat lagano povući prema sebi i regulirati ispust tekućine..................................................(da se ne izlije sve odjednom, nego polagano) - Očistiti rub od ostataka gumenog brtva...............................................................................................(drvena daščica mi se ovdje dobro pokazala) - Izvući sav antifriz koji se nalazu u bloku sa špricom i dodatno iz vodene pumpe......................(oko 0.5L sam izvukao na taj način) - Izvući sav antifriz iz posude....................................................................................................................(na dnu ga nešto ostane) - oprati motor od ostatka antifriza............................................................................................................(razlije se po bloku i dijelovima pa ga je potrebno isprati) - Očistiti posudu sa papirnatim ubrusom...............................................................................................(za lijene, očistio ju iznutra kao da sam ju skidao) - Staviti papirnati ubrus da se zaštiti ulaz od termostata u blok motora ili po želji, - Očistiti koroziju na ulazu sa brusnim papirom P800-1000..............................................................(kružnim pokretima skinuti koroziju koliko ide) - Nanijeti antikorozin na rub ulaza gdje se termostat nalazi..............................................................(nije obavezno ali sam to odradio) - Obojati vanjski rub bloka motora nekom termo bojom da se zaštiti danja korozija...................(nije obavezno ali sam to odradio) STAVLJANJE DIJELOVA- Pripremiti novu prirubnicu ili staru i ako ima jedan pin može se termostat uglaviti...................(bez pinova, prvo termostat pa onda prirubnicu staviti) - Termostat staviti tako da luk ide vertikalno, ne horizontalno..........................................................(vodena pumpa onda baca antifriz na nosač) - Gumeno brtvo namazati sa novim antifrizom i staviti na prirubnicu, - Lagano uglaviti termostat u blok motora, - Vijke 10mm ravnomjerno stegnuti rukom koliko idu, - Vijke 10mm završno stegnuti sa moment ključem na 15Nm / 1.529 kg ili ručno po osjećaju, okasti 10mm se meni ovdje pokazao kao odličan izbor, - Vratiti gumeno crijevo na prirubnicu i povući obujmicu, - Zavrnuti pipu na hladnjaku motora........................................................................................................(obrnuti postupak) - Ulijevati lagano antifriz u posudu, ne pretjerati da ide preko maksimum oznake.......................(pustiti da sustav sam povuče) - Kada sustav više ne povlači upaliti motor da vodena pumpa povuče ostatak antifriza i ulijevati ga po potrebi dok motor radi, - Pustiti da se motor zagrije na radnu temperaturu, provjeriti razinu i odvoziti nekoliko kilometara, - Poslije još jednom provjeriti razinu antifriza i doliti po potrebi Nije obvezno - Moguće praćenje temperature motora putem VCDS-a dok motor radi, - Moguće nakon što vodena pumpa povuče antifriz i motor se zagrije podići obrtaje na 2000/o./min. u trajanju od 2 minute da što prije dosegne radnu temperaturu, nisam to radio, umjesto toga sam ga provozao, - Po VAG uputama dok motor na mjestu radi trebala bi se oba ventilatora koji su na hladnjaku upaliti ali to tek kada motor dosegne temperaturu od 93 °C za što motoru treba dosta vremena, čak do 1h, u praski dovoljno kako sam napisao, kasnije samo pratiti jedno vrijeme razinu i doliti do maksimuma, ja sam ulio do spoja na posudi, odnosno 5l. ODZRAČIVANJE SUSTAVAKod PD motora ne treba raditi odzračivanje sustava jer se motor sam odzračuje putem ventila. Ugrijati motor na radnu temperaturu, provjeriti razinu tekućine u posudi i odvoziti nekoliko kilometara, nakon toga ponovna provjera razine i dolijevanje po potrebi, paljenje klime nije potrebno niti poželjno! KAZALJKA TEMPERATURE- Sa starim termostatom - (osciliranje u vožnji, prvo mali pad kazaljke, kasnije drastičan) - Sa novim termostatom - (brzo zagrijavanje motora i kazaljka zakucana na 90 °C) VCDS-om se može vidjeti točna temperatura ali i njena oscilacija, u praksi znamo da je VW podesio da kazaljka stoji na 90 °C i tijekom vožnje temperatura može oscilirati u rasponu od 80-110 °C što je u okviru radne temperature motora! VCDS - Non UDS Main / 01-Engine, Measuring Blocks / Basic Settings-04 / Group 001, 003, 005, 007, 012, 035 = Coolant Temp. VAG Online Manuals - Parts of cooling system - engine side - MK4 - Removing and installing thermostat - Golf MK4 - Draining and filling coolant > Filling - Golf MK4 Internet - (myturbodiesel.com) - Golf thermostat and coolant temperature sensor removal and replacement VAG Manual u pdf formatu - Parts of cooling system - engine side - MK4 - Removing and installing thermostat - Golf MK4 - Draining and filling coolant > Filling - Golf MK4 Edited October 10, 2023 by <TDI> 1 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 10, 2023 (edited) Zamjena termostata i antifriza PD motor - 06/2023 (uradi sam metoda) - 2. dio YouTube VW A4: 1.9L ALH TDI Thermostat replacement (full) VW Golf TDI Coolant Thermostat-How to Easily Replace without removing Alternator PD130 ASZ Engine Edited October 10, 2023 by <TDI> 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 15, 2023 (edited) TANDEM PUMPA PD motor ASZ - 06/2023 (uradi sam metoda) - 1 dio Nakon zamjene termostata i antifriza krenuo sam odmah na tandem pumpu za koju već unazad nekoliko godina znam da vakuum pipac ima slobodnog hoda i to podosta, klimanjem crijeva osjetio sam ga na sve strane, vjerujem da je problem bio prisutan još od kupovine auta, samo ga tada nisam provjerio, a kada sam ju skinuo mogao sam ga okretati, doslovno je bio na rubu ispadanja pa je sada bilo krajnje vrijeme da ju zamijenim. Prvo sam pročitao VW upute koje se mogu naći na internetu, prelistao naš VWCC forum, pogledao koji YT uradak i od nekoliko koje sam smatrao da najbolje pojašnjavaju problematiku i redoslijed skidanja stavio dolje u temu. Najveći problem za mene je bilo umetanje nove tandem pumpe zbog dodatnih grijača za vodu koji imaju neki modeli, oni koji ih nemaju imaju stvarno lagan posao dok je kod mene to bio najveći problem, istina, kod skidanja je doslovno ispala, čak i kada sam testirao stavljanje nove radi uzubljivanja sa bregastim vratilom, bez spajanja crijeva išla je bez većih problema unutra ali kada se crijevo br. 3. navuče na novu tandem pumpu onda je stavljanje bila umjetnost ali kao u svemu snašao sam se i ovdje pa dosjetio kako pa je na kraju ispalo sve u redu. Tu bih se htio zahvaliti našem dobrom moderatoru (AUTOFRAEK) koji mi je brzim savjetima uštedio hrpu vremena pa sam mogao dalje raditi bez prekida, hvala Ivo na savjetima, svi su mi dobro došli za tandem pumpu kao i za termostat. Kako sam pregledao hrpu YT video uradaka i uputa o popravcima i ponovnom brtvljenju OEM LUK-ovih tandem pumpi mislim da se taj posao ne isplati jer svaka ima problem sa pipcem kojeg se treba ponovno zabrtviti, a taj posao je ponekad neisplativ, odnosno može se ponovno isti problem pojaviti, osim ako se da više truda od samog kirnanja ruba i brtvljenja sa tekućim metalom, usput, pumpa sama po sebi je potrošni materijal, tako da oni setovi koji se nude za popravak su po mom skromnom mišljenju neisplativi jer tandem pumpa je važan dio kod PD motora i ima dva zadatka, da isporučuje gorivo motoru i da služi kao vakuum pumpa za napajanje pomoći pri kočenju i sve ostale dijelove koji rade na vakuum principu. Svi dijelovi unutar pumpe se isto troše, od ležaja, zupčanika pa do brtvi koje se sa vremenom stvrdnu, pogotovo ona vakuum membrana, a neki setovi ne nude sve dijelove pa je to po meni polovičan posao, ujedno ona središnja rotirajuća lepeza se isto troši, u krajnjem slučaju i samo kućište i pitanje koliko polovna na kraju isporučuje bara. Kada se to sve sumira i odvagne najbolje je uzeti novu pumpu i miran si, sve ostalo je po meni neisplativo. Iako imam dvije LUK-ove smatrao sam da je nova najbolji izbor, no ako se netko želi upustiti u taj posao moguće ju je srediti ako se da nešto više truda i ponovno zabrtviti sa setom za popravak, pogotovo ako se razmišlja o prodaji auta, za sebe to ne bih radio. Dolje ću staviti nešto materijala što sam našao ako se netko odluči ići u tom smjeru, a ima ih koji su dosta dobro objašnjeni. Dolje ću staviti koji alat treba za skidanje i poneki savjet kao što sam stavio i u prethodnom postu, vjerujem da će dobro doći onima koji imaju isti problem, a žele to sami riješiti što nije problem, ali ipak ne bih taj posao shvatio olako pa je zato priprema kao i uvijek, pola posla. Kod skidanja sam išao kako je pisalo u VW uputama koje sam našao na internetu i ovdje ih stavio, ujedno da bi mi bilo lakše napisao sam si redoslijed skidanja po točkama, znači korak po korak, tako sam si uveliko olakšao posao, pogotovo što ovo prvi puta radim, sada bi to išlo kud i kamo brže. ALAT- Moment ključ..........................................................................................(stezanje imbus vijaka 5 i 6mm) - Račna sa nastavkom............................................................................(stezanje imbus vijaka 5 i 6mm) - Kliješta (obična) mala..........................................................................(za CLICK obujmicu na vakuum crijevu) - Kliješta papagajke................................................................................(za plitke obujmice na crijevu za gorivo) - Magnet za hvatanje vijaka..................................................................(vrlo koristan) - Imbus 5mm gedora (gornji) / imbus okrugli (donji).......................(donji vijci, 2 kom) - Imbus 6mm gedora..............................................................................(gornji vijci, 2 kom) - Stezanje vijaka......................................................................................(5mm 10Nm / 1.0197 kg, 6mm 20Nm / 2.0394 kg) - Sprej za čišćenje kočnica...................................................................(čišćenje površine od masnoće) DODATNO- Silikonski sprej za gumu.......................................................................(lakše skidanje i stavljanje obujmica sa crijeva) DIJELOVI- BOSCH tandem pumpa.........................................................................(F 009 D02 799), zamjena na (277.400 km) - Brtvo OEM aluminijsko..........................................................................(038 145 215) - OEM tandem pumpa..............................................................................(038 145 209 Q), ovlašteni (757,88€) SKIDANJE DIJELOVA- Pripremiti nešto krpa ispod tandem pumpe.......................................(radi istjecanja goriva) - Skinuti kućište od filtera motora i crijevo............................................(da se napravi mjesta) - Lulice grijača skinuti...............................................................................(spremiti ih da ne smetaju) - CRIJEVO 1 (Brake/Servo Vakuum).......................................................(CLICK obujmicu sa običnim ili HAZET 798-2 kliještima) - CRIJEVO 2 (Supply Hose, ulaz nafte)..................................................(skinuti obujmicu sa papagajkama) - Imbus vijci 5 i 6mm..................................................................................(odvrnuti sve vijke) - Pridržati tandem pumpu rukom............................................................(da ne sklizne i ošteti glavu motora) - Odvojiti tandem pumpu od bregaste i podići ju u zrak....................(sada se drži na crijevu br. 3) - CRIJEVO 3 donje (odvod nafte)............................................................(pumpu dići prema gore i skinuti obujmicu sa CRIJEVA 3) - Zatvoriti crijevo sa vijkom......................................................................(spriječiti istjecanje nafte i ulazak prljavštine) - Očistiti glavu sprejem za kočnice........................................................(ukloniti britvicom ostatke ako ima, P800/P1000 ili Scotch ne preporučujem) STAVLJANJE DIJELOVA- Kratki nosač od vakuum crijeva odvojiti.............................................(nalazi na poklopcu motora iznad tandem pumpe) - 4 vijka poklopca motora malo odvrnuti i odvojiti vod goriva...........(samo za vozila sa dodatnim grijačima za vodu) - Stezanje vijaka na poklopcu motora...................................................(M10mm vijci se stežu na 10Nm / 1,097kg) - Pripremiti novu tandem pumpu, odmastiti ju....................................(sprej za kočnice) - Preslikati položaj zareza od stare tandem pumpe...........................(uglaviti novu sa bregastom radi lakšeg stavljanja, samo test) - Staviti brtvo na tandem pumpu............................................................(stisnuti ona tri zareza da ulegnu, preporučujem meku daščicu) - Staviti ulja na bregastu i na zarez od tandem pumpe.....................(radi lakšeg uglavljivanja tandem pumpe sa bregastim vratilom) - CRIJEVO 3 donje (odvod nafte)...........................................................(navući na novu tandem pumpu, obujmicu prema gore okrenuti) - Uglaviti zarez od tandem pumpe u bregasto vratilo.......................(rukom pridržati i centrirati rupe, pažljivo da zarez ne zagrebe po glavi motora) - Provjeriti da je tandem pumpa uglavljena..........................................(pregledati da je pumpa uglavljena u bregastu osovinu) - Vijke rukom zavrnuti u križ i stegnuti sa moment ključem.............(prvo 6mm stegnuti na 20Nm / 2,0394kg, onda donje 5mm na 10Nm / 1,0197Kg) - CRIJEVO 2 (Supply Hose) dovod nafte................................................(navući na tandem pumpu) - CRIJEVO 1 (Brake/Servo) vakuum crijevo...........................................(vratiti crijevo i sa malim kliještima CLICK obujmica) - FINISH VCDS- Select Control Module / 01-Engine / Basic Settings-04 - Non UDS - (035), 3 x 30 sec. (pokretanje pumpe goriva) NAPOMENANakon što je nova tandem pumpa stavljena slijedi testiranje i zato preporučujem da se prethodno spoji punjač na akumulator i da ga dobro napuni, a može i ostati na njemu dok se motor pokreće, kada upali odspojiti sa klema. VCDS-om se odradi 3 x 30 sekundi pokretanje pumpe ili nekoliko puta dati kontakt ključem ako netko nema VCDS da pokrene pumpu, nakon toga treba pokrenuti motor da odvrti po nekoliko sekundi i da se sam odzrači. Meni se 8 sekundi vrtnje po 3. puta pokazala učinkovita metoda jer nisam htio da anlaser trpi pa sam radio male pauze, a pošto je akumulator bio pun tako je brzo zavrtio motor da nije bilo nikakvog štucanja, trećom vrtnjom je prihvatio kao od šale i upalio bez problema. U praksi u ovlaštenom kada ga zakače ne puštaju sa kontakta, vrte dok ne upali, pitao susjeda koji radi u ovlaštenom. Ista stvar i kod promjene filtera goriva, nikakvo pokretanje pumpe putem VCDS-a, samo kontakt i vrti dok ne upali, ja sam ipak imao obzira prema anlaseru pa zato radim pauze. Sada da radim odradio bih po naputku VAG-a- Uzeo posudu sa ručnom pumpicom za vađenje motornog ulja koju baš i ne koristim ali za ovo bi bilo idealno, pogotovo kod zamjene filtera goriva, - Skinuo crijevo od odvoda nafte koji se nalazi na filteru goriva, - Spojio ga sa crijevom i pumpicom ručno povukao naftu cijelim putem dok mi se ne pojavi u posudi * Time bih se riješio nepotrebnog dužeg verglanja motora te vjerujem da bi motor još brže upalio što štedi elektropokretač i akumulator, ujedno ne bi bilo potrebno nikakvo spajanje na VCDS, dati nekoliko puta kontakt ključem da se pumpa goriva u spremniku aktivira i to bi bilo dovoljno. STARA TANDEM PUMPA - (OEM LUK 038145209A)- Vakuum pipac je imao slobodnog hoda pa je gubio tlak, - Tvrda kočnica prilikom stiskanja papučice, - Gubio nešto ulja dolje na spoju sa glavom motora jer staro brtvo nije brtvilo, - Nemirni rad motora kada je u nagnutom položaju prema naprijed na nagibu od cca. 15°+ NOVA TANDEM PUMPA - (BOSCH F009D02799)- Mekana kočnica prilikom stiskanja ali jači prihvat i bolje kočenje, - Sve suho i nema više gubitka ulja na spoju sa glavom motora, - Riješen nemirni rad motora u nagnutom položaju VAG Online Manual & Part numberRemoving and installing tandem pump - Golf MK4Vacuum Pump - Golf/Variant/4Motion(GOLF) [EUROPA 2003 year]Elsa online Checking pressure - Tandem Pump VAG upute u pdf formatu VW Workshop Service and Repair Manuals Golf Mk4 - tandem pump2-5-tdi-kraftstoffleitungen-entlueften - (postupak odzračivanja putem ručne pumpice)Elsa online Checking pressure - Tandem Pump Bosch Tandem Pump disassembly lots of photos Kratki video nakon sastavljanja i prvog paljenja.TANDEM PUMPA Bosch (F009D02799) video - TEST Edited October 15, 2023 by <TDI> 1 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 15, 2023 TANDEM PUMPA PD motor ASZ - 06/2023 (uradi sam metoda) - 2 dio YouTube POMPA TANDEM BOSCH F009D0279 Changer la pompe a vide / Tandem sur Volkswagen Golf 4 & Bora 1.9 TDI Ремонт вакуумного тандемного насоса VAG TDI Lift Pump Activation with VCDS 2 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 22, 2023 SERVIS 07/2023 Nekoliko fotki od radova na malom servisu kojeg sam napravio odmah poslije zamijene termostata i tandem pumpe. Ovdje ne bih stavljao sve informacije jer sam ih kod pretprošlog servisa detaljno opisao kako radim pa zato slijedi samo link do teme za one koji žele saznati nešto više. Inače servis radim s guštom i uvijek si dam dodatnog truda da očistim ako je negdje potrebno i pregledam opće stanje oko motora, ispod i podvozje, pogotovo što mi je tehnički u tom mjesecu. Pošto to radim jednom godišnje napravio sam si shemu i stavio sve na papir tako da kada dođe zamjena samo ga izvadim, pripremim alat dan prije i sve se odradi bez problema. VCDS uvijek spajam jer radim Auto Scan da vidim ima li kakvih novih iznenađenja, a nakon njega naravno odradim i reset servisnog intervala. * SERVIS 06/2021 - (detaljan opis) Dijelovi • OEM filter kabine.................................................................(1J 0819644A) • OEM filter motora................................................................(1J0129620) • OEM filter ulja.......................................................................(074115562) • Vijak kartera..........................................................................(N90813202) • CASTROL Magnatec OE Pro 5W-40 (VW 505.01)........cca. 4,5L Kilometraža • 277.400 5 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 31, 2023 (edited) TEHNIČKI PREGLED 07/2023 - (nove/stare tablice sa EU logom) Nekoliko fotki nakon tehničkog pregleda koji je prošao u redu bez većih problema poslije ugradnje tandem pumpe i termostata. Pošto sam jedan od onih sretnika koji nemaju EU logo na tablici jer su se godinu nakon što sam vozilo registrirao 07/2015. konačno dogovorili kako bi ona trebala izgledati odlučio sam ove godine da to riješim. Podnio sam zahtjev za nove tablice sa EU logom mjesec dana unaprijed, jer sam se dogovorio da ih podignem kada dođem na tehnički i onda preuzmem, pa je tako i na kraju ispalo. Dosadila mi je ona magnetna HR nalja koju sam uvijek stavljao kada sam prelazio granicu, pa evo, da i tu sitnicu konačno riješim, ujedno zadovoljan i EKO testom s obzirom da ga nisam raspuhao prije pregleda ispalo sasvim zadovoljavajuće. * Prva registracija 07/2015 * Zahtjev za EU Reg. pločice, crne, 1 red par - 36,90€ EKO TEST 07/2023. - Zacrnjenje uzorak (m -1): 1: 0,19, 2: 0,09, 3: 0,06 Edited October 31, 2023 by <TDI> Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted October 31, 2023 (edited) PVC poklopci prednjih amortizera - (popravak) Kupim novi, stavim i isto pukne kao i stari, nešto što je VW izgledao krivo napravio, odnosno unutarnji promjer je previše debel, pa kada ga se na navoj stavi, a mora ga sam narezati, previše je fiksno i sa vremenom pukne, tako da više nisam htio uzimati novi jer nema smisla. Stari su bili izlizani odozgo zbog izolacije koja je trljala o njih pa su novi dobrodošli, a ove sam onda sanirao na svoj način. Dolje je kako i moram priznati da stvar funkcionira bolje od ijednog ljepila koji bi odmah pukao ili bilo koja druga ideja koja bi bila invanzivnija od ove, jest da je sitnica ali bitno da je sada riješena. * Narudžba VW Dijelova 03/2020 * Poklopac prednjih amortizera......................................(1J0412359) * Termobužir crni fi 16mm...............................................(25mm stisnut) Edited October 31, 2023 by <TDI> 4 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted February 23 VENTILATOR HLADNJAKA MOTORA Nešto što mi je stiglo od kolege kao poklon još krajem prošle godine pa nikako da ga stavim u temu jer je servis za fotke kojeg sam do sada koristio Abload.de stao u to vrijeme, i više se nisu mogle stavljati na njega. Srećom, servis se ne gasi, ali traže sredstva da se dokupi pohrana i da dalje može funkcionirati, pa sam onda uzeo njihov predloženi, nadam se da će služiti kao i ovaj jer tema bez fotki, znamo kakva je, imamo ih dosta ovdje, ujedno da ju malo podignem. Hvala MateV na ventilatorima, baš će mi dobro doći, ovaj ispravan će poslužiti kao rezerva, iako mi se sviđa onako kako si to odradio sa novim NRF-ovim, a ovaj drugi će ići na detaljan pregled, pa ako ga uspijem srediti, za lakirnicu je dobrodošao. Kod mene je za sada stanje zadovoljavajuće sa ventilatorima, lijevi veliki lijepo vrti, dok onaj desni mali zna ponekad zacviliti kada ga ručno okrenem na suprotnu stranu, no, čitam da se to i na tvojim novim NRF-ovim zna čuti, pa možda je to tako zbog mesinganog uloška što koriste umjesto ležaja odzada, pratim taj mali pa ako bude problem ide zamjena. Usput, stavljam nešto materijala što sam našao na raznim stranama, pa ako nekome zatreba dobro će mu doći od rastavljanja do popravka istog. VENTILATORI - (mali) Marka: GATE (Italy) i FEMIC (Germany) Kataloški broj: 1J0 959 455L • Fan Repair is possible (pdf) • Fan Failures are often repairable • Check your radiator/condenser fan operation NOW • Volkswagen Golf GTI Mk IV Radiator Replacement • How to repair/replace radiator AC fan on mk5 VW Jetta/Golf • HOW TO Fix the secondary (small) radiator fan on your MK4 • Volkswagen Golf Service & Repair Manual: Assembly overview - radiator and radiator fan Paket od MateV i ventilatori Lakirnica Volkswagen Golf MK4 TDI Radiator fan test How To Diagnose And Replace Volkswagen Radiator Fan's 1 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted April 10 PRAGOVI - (saniranje ruba praga kod pojačanja) Pred kraj prošle godine pregledao sam detaljno podvozje pa sam imao što vidjeti, rub praga gdje se nalazi pojačanje je oštećen, odnosno, rub zaštite je potrgan pa je počeo oksidirati i to na sva četiri mjesta, prednji su najviše dobili, stražnji nešto manje. Uvijek sam ga poslije dizanja sanirao ali ovo sam zanemario i nisam na vrijeme popravio, pa je počelo oksidirati. Na prvu je dosta bilo ružno ali radilo se na sreću o površinskoj oksidaciji, dobro sam skinuo hrđu i nanio Antikorozin u tri sloja, pustio da se osuši, pa onda uzeo Mobihel Primer i njega nanio u nekoliko slojeva, poslije toga body od Mobihela, pokazao se kao vrlo dobar. Inače se ovo događa kod dizanja, ne znam da li zbog plitkih gumenih nosača na dizalicama ili što, ali mi se čini da rub praga sjeda na gumu pa jednostavno ga kod podizanja potrga i tu nastaje oštećenje koje rezultira ovome. Materijal: • Brusna četkica (mala) • Brusini papir P150-200 • Antikorozin (štiti od daljnje korozije) • MOBIHEL Primer (zaštita) • MOBIHEL Antigravel (crni) • Fini kist za nanošenje body zaštite Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted April 10 PRAGOVI - (saniranje kompletnog unutarnjeg ruba) Kad već, onda sam krenuo da saniram kompletni unutarnji rub praga. Već sam ga preventivno sanirao 06/2015. i tada sam nanio MOTIP tekući bitumen u spreju. Inače nije bilo nikakvih problema, još se vidio i tvornički vosak koji je iscurio na donji rub pa rekoh da na njega nanesem i bitumen i da sam miran. Sad pošto sam krenuo sa zaštitom onda sam odmah sve sanirao sa bodyijem kada ga već imam otvorenog, ujedno sam sve oprao, obrisao i očistio pa kada ako ne sad, evo završnog reza. • Saniranje ruba praga - unutarnji dio 06/2015 Share this post Link to post Share on other sites
<TDI> 585 Posted April 10 PRAGOVI - (čišćenje odvoda u pragovima) Još prije nego sam krenuo sa sanacijom ruba pregledao sam kut kojeg nisam kontrolirao od 10/2014. godine, začudo nisam naišao na nešto, skoro pa ništa na desnoj strani, na lijevoj par listova i neki papir, od kud se samo zavukao, ne znam. Gledam boju koju sam tada nanio i još je ima, tako da je dobro odradila posao. Dolje jedan dobar video za one koji ne znaju što se ovdje sve može nakupiti i što je posljedica toga ako duže vrijeme to smeće stoji u tom kutu. 10/2014. 10/2023. Golf4 Türabläufe säubern 1 Share this post Link to post Share on other sites