golfgti 0 Posted August 23, 2022 Poceo mi je u zadnje vrijeme gubit rashladnu tekucinu.. veliki servis odradjen, ima oko 230 tkm. Do sada nikad nikakvih problema. Koliko primjetim vodu gubi dok radi regeneraciju, dok je na autocesti ne potrosi nista bez obzira koliko km napravio. Izgleda da samo kad je pod pritiskom pocne gubit. Po savjetu jednog "strucnjaka" dihtung glave?! Da li je moguce? Ne bi li trebao onda stalno gubit vodu? Share this post Link to post Share on other sites
ALE009 20 Posted August 23, 2022 prije egr hladnjak Share this post Link to post Share on other sites
AUTOFREAK 218 Posted September 4, 2022 Odi na CO test u rashl sustavu. Nebi se cudio da tu bude i brtva glave a i sama glava. Mjenjah na nekoliko B8 ica Share this post Link to post Share on other sites
Špeksi 23 Posted September 6, 2022 (edited) On 8/23/2022 at 7:45 PM, golfgti said: "Poceo mi je u zadnje vrijeme gubit rashladnu tekucinu.. veliki servis odradjen, ima oko 230 tkm. Do sada nikad nikakvih problema. Koliko primjetim vodu gubi dok radi regeneraciju, dok je na autocesti ne potrosi nista bez obzira koliko km napravio. Izgleda da samo kad je pod pritiskom pocne gubit. Po savjetu jednog "strucnjaka" dihtung glave?! Da li je moguce? Ne bi li trebao onda stalno gubit vodu?" Tu bi trebalo ubacit varijable na koliko je km rađen veliki servis i da li možete 100% potvrditi da je pumpa vode mijenjana na velikom servisu? Zatim koliko točno to antifriza potroši odnosno koliko tekućine morate nadolijat u odnosu na prijeđenu kilometražu? Dihtung glave s obzirom na kilometražu i pod uvjetom da Vam auto nikad nije zakuhao pred Vašim očima nebi trebao biti, ali nikada se nezna... C02 test koliko god glupo zvučalo nije imao nitko od mehaničara u mojoj cijeloj okolici i čudili su se ko puran glisti kada sam ga ja trebao raditi na VW G4 SDI. Razlog meho reko da su pretvrda crijeva za vodu i da će eksplodirat kad tad i da mi 100% probija kompresija u crijeva i da se kune svojim 30 godišnjim stažom!😲 Cijena 2500 kn strojna obrade glave, 500KN dihtung glave, 2000 KN ruke! Pošto se i sam kužim nešto u mehaniku i kako mi nije miješo ulje sa vodom(dizao nivo ulja na šipci), na čepu nije napravio sluz, niti dimio niti ikakve nezdrave simptome pokazivao naravno da sam bio i više nego skeptičan na mehinu izjavu! Na kraju sam pošto nitko od mehaničara nije imao CO2 tester navedeni test napravio sam. Chris Fix metodom ovdje od 8:12 minute videa i naravno niđe nikakvih mjehurića unutarnjeg izgaranja koji bi probijali kroz rashladnu tekućinu! Auto napravio pedesetak tisuća km nakon toga bez greške. Crijeva su zbilja bila tvrda no mislim da je to do greške gore navedenog mehe i napravilnog odzračivanja rashladnog sistema nakon zamjene novog kilera. Nakon što sam sam ga odzračio sam crijeva su omekanila... Inače meni je na nekakvih 156 000 KM na Passatu B8 2.0TDI 110KW propišala pumpa vode i zato je gubio tekućinu. Imao sam sreće da je propišala, a ne blokirala. Napravio naravno komplet veliki servis i stavio sam Conti original "switchable" pumpu, ali bolje da sam stavio zamjensku "non switchable" pumpu. 😟 U sitaciji propišavanja pumpe vode se može skurit dihtung glave ako se ne pazi... Kako? Najviše problema se javlja sa originalnom verzijom pumpe gdje očito blokada propelera (plastični propeler btw) tijekom određenih broja ponavljanja gdje ostane izložena solventima i temperaturi i u trenutku kada je blokirana i kada se propeler ne vrti "skuri" dihtung podizača propelera i on ostane zacvikan i ne može se vratiti u početni položaj te dolazi do pregrijavanja tekućine jer sistem originalne pumpe ne propušta zagrijanu vodu gdje bi ju inače trebao propustiti... Auto ide i do 130 + stupnjeva i tada ga ECU(kompjuter) gasi sa velikim šansama da Vam sjebe dihtung glave uslijed pregrijavanja mašine! Ovo vrijedi i za 1.6 tdi jer su iste pumpe. Zato mi je žao što nisam stavio zamjensku vodenu pumpu sa metalnim propelerima tzv. "Non Switchable" jer ona nebi trebala zacvikati i dovest u situaciju auto da zakuha već kada ode samo propiša, a to osjetite na gubitku tekućine i to se naravno lako riješi zamjenom same pumpe ako je kojim slučajem prerano otišla ili velikim servisom. Zato sam Vas pitao za varijable koje je bitno znati prilikom dijagnostike kvara. LP Špeksi Edited September 6, 2022 by Špeksi 1 Share this post Link to post Share on other sites
Garrett_ 44 Posted September 6, 2022 Ne dogadja se to sa pumpama kod b8. Najcesce sto bude je da onaj metalni krug (kako li se vec zove) koji prelazi preko propelera koji se stalno vrti - se ne vrati u normalan polozaj nakon sto automobil dosegne nekih 60C vode ja mislim. Ili se ne vrati skroz. Meni se to dogodilo na 70k kilometara. Ali sreca pa sam tad pratio temperature sa Torque Pro aplikacijom jer mi je radio regen. Jer zelim znat dokad radi regeneraciju pa da znam i kako vozit. I dosla mi temperatura vode do 100 (inace se ne mrda sa 90 cak i kad je regen aktivan) i odmah sam ga ugasio. Kasnije sve normalno, al sam bio zbog tog prisiljen u biti odradit veliki servis - na 70k. Novije serije the switchable pumpe kako sam ja cuo nemaju tih problema. Ovo sve ostalo sto si napisao stoji sigurno, ali kazem, kod B8, odnosno ea288 tdi motora, ovo iznad je najcesci razlog. Share this post Link to post Share on other sites
Špeksi 23 Posted September 6, 2022 (edited) Hmmm... Linkao bi Vam par postova koji potvrđuju da se to zbilja dešava, al sad mi se ne gugla Ja bi dakako volio da se ne dešava... I da "propiša" bez zakuhavanja motora ako baš mora jer stavio sam opet original pumpu gore 👍 Pitanje: Jeste li veliki servis napravili na 70kkm kad je propišala ili samo zamjena pumpe? BTW ne vjerujem da bi ijedna zamjenska non switchable naročito recimo Febi sa metalnim propelerima otišla na toj kilometraži i još k tome su jeftinije... Edited September 6, 2022 by Špeksi Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 45 Posted September 6, 2022 6 hours ago, Špeksi said: Pitanje: Jeste li veliki servis napravili na 70kkm kad je propišala ili samo zamjena pumpe? BTW ne vjerujem da bi ijedna zamjenska non switchable naročito recimo Febi sa metalnim propelerima otišla na toj kilometraži i još k tome su jeftinije... Febi nije neka marka u koju se možeš pouzdat. Metalni impeler ne znači kvalitetu niti da je time pumpa bolja, to je zabluda kod ljudi. Plastični impeleri su konačnici bolji jer imaju bolji dizajn (turbinasti) dizajn impelera koji bolje tjera vodu, osim toga lakši je što manje opterećuje pakung i daje bolji balans. Ako je pumpa šrot raspast će se bez obzira imala plastični ili metalni impeler. Share this post Link to post Share on other sites
Garrett_ 44 Posted September 6, 2022 (edited) 7 hours ago, Špeksi said: Hmmm... Linkao bi Vam par postova koji potvrđuju da se to zbilja dešava, al sad mi se ne gugla Ja bi dakako volio da se ne dešava... I da "propiša" bez zakuhavanja motora ako baš mora jer stavio sam opet original pumpu gore 👍 Pitanje: Jeste li veliki servis napravili na 70kkm kad je propišala ili samo zamjena pumpe? BTW ne vjerujem da bi ijedna zamjenska non switchable naročito recimo Febi sa metalnim propelerima otišla na toj kilometraži i još k tome su jeftinije... Mozemo na ti preci slobodno 2.0 tdi 110kw 2017g, 70k originalnih prije par mjeseci. Sve tvornicko na passatu. Veliki servis podrazumijeva sve. Zamijenio sam sve sto ide s velikim. Opet sam stavio switchable pumpu jer vag majstor iz ovlastenog mi je rekao da mu se sa tom pumpom sa drugim kataloskim brojem nitko vise nije vratio. btw, ok je stavit i non-switchable ali ima tu par sitnih stvari kao recimo ovo: "Post-start glowing helps reduce hydrocarbon emissions and combustion noises during the warm-up phase. Post-start glowing lasts a maximum of 5 minutes after starting the engine or until coolant temperature reaches 24 °C" Sretno do tih 24C kad je vani 0C sa non-switchable pumpom. Edited September 6, 2022 by Garrett_ Share this post Link to post Share on other sites
Špeksi 23 Posted September 8, 2022 (edited) Zanimljivo 👍"Post-start glowing helps reduce hydrocarbon emissions and combustion noises during the warm-up phase. Post-start glowing lasts a maximum of 5 minutes after starting the engine or until coolant temperature reaches 24 °C" Opet najvjerojatnije povezano sa ekologijom tj. sa smanjenom emisijom CO2 i sa što bržim zagrijavanjem tekućine vozila? Ako logički razmislimo i pokušamo pojednostavnit za bilo koga tko bi eventualno probao zamjensku non switchable pumpu. Ne bi li to praktički značilo nešto duže zagrijavanje tekućine(cca 5min duže), a buku izgaranja na dizelu nešto jaču da će itko od nas primjetit? Teško 🙂 Ne promoviram nikog, ali ovaj febijev video naročito od 2:20 minute videa prikazuje original switcheable pumpu i njihovu zamjensku non switcheable koja je pojednostavljena, metalna i na izgled kvalitetnija. Prilikom zamjene se samo mora staviti onaj đek sa kablom sa original pumpe na nju i to je to. Meni osobno žao što si nisam baš nju stavio jer sam imao ekstra ponudu za original Contitechov set koja se ne odbija. Jednostavnije i čvršće napravljeno u pravilu = bolje? Meni bi bilo prihvatljivo pričekati koju minutu duže zagrijavanje sa zamjenskom verzijom pumpe. On 9/6/2022 at 11:35 PM, Memphis said: Febi nije neka marka u koju se možeš pouzdat. Metalni impeler ne znači kvalitetu niti da je time pumpa bolja, to je zabluda kod ljudi. Plastični impeleri su konačnici bolji jer imaju bolji dizajn (turbinasti) dizajn impelera koji bolje tjera vodu, osim toga lakši je što manje opterećuje pakung i daje bolji balans. Ako je pumpa šrot raspast će se bez obzira imala plastični ili metalni impeler. To bi trebala biti dugoračna VS usporedba da bi znali sa sigurnošću. Znači može biti, ali i ne mora značiti... Možda je upravo kontra? Original izgleda i stvarno je kompleksnija sa više pokretnih dijelova, elektronski regulirana. Zamjenska je jednostavna, sa manje pokretnih dijelova, čista mehanička. Najbitnije ako bilo koja od njih mora propišati da ne dođe do pregrijavanja, a ako zacvika da ne potrga remen(i tu su ingovi dobro odradili posao jer nove modernije tdi mašine imaju pokretanje pumpe preko glatke strane remena, a ne nazubljene). Edited September 8, 2022 by Špeksi Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 45 Posted September 10, 2022 (edited) ne treba usporedba kad je to čista znanost. Ja govorim općenito a ne za određeni model. To kaj je u originalu došla sa metalnim impelerima ne znači da je bolja. Sa TDI PD dolazi plastična pa kaj sad. A evo i slike da vidiš. Nekad su pumpe sa platičnim impelerom bile na lošem glasu zbog toga što materijal od kojeg su rađene nije bio kompatibilan sa svim vrstama antifriza pa su brzo odlazile. S vremenom je tehnologija napredovala kao i korišteni materijali pa je situacija daleko drugačija kao i u svemu. Al kao što rekoh ako je pumpa kvalitetna nema bojzani bez obzira kakav impeler imala. OE plastic Zamjenska/metal Edited September 10, 2022 by Memphis Share this post Link to post Share on other sites
Špeksi 23 Posted September 12, 2022 Ne radi se tu samo o propeleru. I da... Ne mora značiti da če kompleksniji sklop prije skviknut od jednostavnijeg, ali realno gledajući jednostavniji mehanički sklopovi imaju manje pokretnih dijelova koji mogu zaribati. Dakle Passatova B8 original "switchable" "električna" (kontrolirana ECU-om vozila) pumpa je mehanička pumpa sa varijabilnim načinom djelovanja koja djelovanjem propelera omogućuje zaustavljanje/kretanje tekućine zavisno prema potrebama motora odnosno prema zadanim postavkama vozila i s njom se vozilo prije zagrijava i time trebalo bi biti nešto ekonomičnije. Sa zamjenskom "non switchable" čistom mehaničkom se žrtvuje vrijeme zagrijavanja vozila, samim time dok se ne zagrije je naravno i veća potrošnja jer se propeler stalno okreće i cirkulira tekućinu. Nema mogućnost nikakve regulacije tekućine. Na zamjensku se stavlja kabel iz originalne pumpe kako auto ne bi upalio žute lampice tj.kako bi se zavarao ECU vozila tako da misli da ima original pumpu unutra. I da... Ne znači niti to da bi zamjenska bila trajnija, ali mi i dalje žao što nisam probao. Share this post Link to post Share on other sites
Garrett_ 44 Posted September 13, 2022 11 hours ago, Špeksi said: Ne radi se tu samo o propeleru. I da... Ne mora značiti da če kompleksniji sklop prije skviknut od jednostavnijeg, ali realno gledajući jednostavniji mehanički sklopovi imaju manje pokretnih dijelova koji mogu zaribati. Dakle Passatova B8 original "switchable" "električna" (kontrolirana ECU-om vozila) pumpa je mehanička pumpa sa varijabilnim načinom djelovanja koja djelovanjem propelera omogućuje zaustavljanje/kretanje tekućine zavisno prema potrebama motora odnosno prema zadanim postavkama vozila i s njom se vozilo prije zagrijava i time trebalo bi biti nešto ekonomičnije. Sa zamjenskom "non switchable" čistom mehaničkom se žrtvuje vrijeme zagrijavanja vozila, samim time dok se ne zagrije je naravno i veća potrošnja jer se propeler stalno okreće i cirkulira tekućinu. Nema mogućnost nikakve regulacije tekućine. Na zamjensku se stavlja kabel iz originalne pumpe kako auto ne bi upalio žute lampice tj.kako bi se zavarao ECU vozila tako da misli da ima original pumpu unutra. I da... Ne znači niti to da bi zamjenska bila trajnija, ali mi i dalje žao što nisam probao. Kako propeler djeluje na brze zagrijavanje? Share this post Link to post Share on other sites
Memphis 45 Posted September 13, 2022 16 hours ago, Špeksi said: Ne radi se tu samo o propeleru. I da... Ne mora značiti da če kompleksniji sklop prije skviknut od jednostavnijeg, ali realno gledajući jednostavniji mehanički sklopovi imaju manje pokretnih dijelova koji mogu zaribati. Dakle Passatova B8 original "switchable" "električna" (kontrolirana ECU-om vozila) pumpa je mehanička pumpa sa varijabilnim načinom djelovanja koja djelovanjem propelera omogućuje zaustavljanje/kretanje tekućine zavisno prema potrebama motora odnosno prema zadanim postavkama vozila i s njom se vozilo prije zagrijava i time trebalo bi biti nešto ekonomičnije. Sa zamjenskom "non switchable" čistom mehaničkom se žrtvuje vrijeme zagrijavanja vozila, samim time dok se ne zagrije je naravno i veća potrošnja jer se propeler stalno okreće i cirkulira tekućinu. Nema mogućnost nikakve regulacije tekućine. Na zamjensku se stavlja kabel iz originalne pumpe kako auto ne bi upalio žute lampice tj.kako bi se zavarao ECU vozila tako da misli da ima original pumpu unutra. I da... Ne znači niti to da bi zamjenska bila trajnija, ali mi i dalje žao što nisam probao. OK znam kakva je pumpa u novijim VW-ma i kako rade. Ali isto tako imaš zamjenskih pumpa sa i bez solenoida koji uključuje/isključuje to je opcija. Drugo ništa drastično se neće dogodit ako staviš običnu pumpu. Zimi će u određenim uvjetima vjerojatno opadat radna temp i da treba će mu nešto više da se zagrije, takavom novijom pumpom je riješen "problem" koji je ima npr. PD motor. Ta pumpa nije ništa posebno u odnosnu na obične, osnova je ista. Share this post Link to post Share on other sites
Špeksi 23 Posted September 14, 2022 (edited) Da. Tako je. Zamjenska je ništa drugo nego obična pumpa. Zamjensku sa selenoidom kako kažeš nema nikakvog smisla kupovat kraj originalne Contitechove. Pa tko bi bio takav bedak? Ili se odlučit za jedan tip pumpe ili za drugi. Ako stavljam elektronsku obavezno original gore, ako želim okušat sreću sa mehaničkom stavim nju i bok. Pumpa vode na novijim VAG vozilima(2015+) u kombinaciji sa problemom kućišta termostata također je dobro poznati problem koji se nažalost i dalje dešava opisano u tisućama raznih postova i foruma u svijetu. Svatko tko imalo zna engleski(njemački) i ubaci u gugl će vidjet da je to tako... Dal su zamjenski elementi boljii i trajniji? To nitko nezna dok ne proba, al da mi je recimo na 40-50tkm otišla stavio bi zamjensku 100% ovako mi je otišla na po meni prihvatljivih 150tkm. Najbolje preventivno odraditi veliki servis na kilometraži manjoj od tvornički predviđenih 210tkm (za vožnju po otvorenoj cesti) ili 150tkm(gradska vožnja). Edited September 14, 2022 by Špeksi Share this post Link to post Share on other sites